Naprawa korbowodów

W naszej firmie zajmujemy się naprawą zarówno główek jak i stóp
korbowodów. Rozróżniamy dwa rodzaje stóp korbowodów :
– starego typu ( cięte-frezowane ),
– nowego typu ( łamane )

Najczęściej występują uszkodzenia w korbowodach takie jak :

  • zatarcie stopy korbowodu po obróconej panewce,
  • przegrzanie stopy korbowodu :
    – ze względu na brak smarowania na panewce,
    – ze względu na powierzchniowe pęknięcia wału,
    – ze względu na brak twardości wału,
    – ze względu na źle wyszlifowany wał,
  • skrzywienie korbowodu,
  • spęczenie korbowodu ( odkształcenie – skrócenie długości ),
  • pęknięta tulejka w główce korbowodu,
  • zużycie eksploatacyjne główki korbowodu.

Diagnostyka

Przygotowanie korbowodu do sprawdzenia :

  • po wybiciu tulejki z główki korbowodu sprawdzamy zgodność z wymiarem fabrycznym,
  • po wyciągnięciu panewki i skręceniu stopy korbowodu kluczem dynamometrycznym sprawdzamy zgodność z wymiarem fabrycznym,
  • pomiar długości korbowodu,
  • sprawdzenie prostoliniowości (czy jest prosty korbowód),
  • sprawdzenie wizualne, czy stopa korbowodu nie uległa przegrzaniu ( zmienił kolor ),
  • określenie zużycia powierzchni przylgowej (średnica pod panewką).

Naprawa

Po zdiagnozowaniu uszkodzeń naprawiamy korbowód :

  • poprzez dopasowanie tulejki pod średnice główki,
  • obrabiamy powierzchnię ślizgową na wymiar fabryczny z dokładnością do ( 0,005 ),
  • doprowadzenie po przegrzaniu stopy korbowodu do kształtu oryginalnego,
  • usunięcie zatarcia poprzez szlifowanie gniazda korbowodu na wymiar fabryczny lub pod dorobioną panewkę,
  • prostowanie korbowodu
Kontakt